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Autore: Luca Fantin
Misteri a Venezia
Giallo Thriller
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Misteri a Venezia
La luse sotocoverta la gera fioca, solo poche lampade a petrolio le dava un po' de lume, e la puzza de suor la gera insopportabile. I galeotti i gera esausti da le lunghe ore de navigazione co le so man feride, costrinse a remi par dì e par note che i gera diventandi ormai color sangue, e i pareva quasi una prosecuzion de le brazze.
Gera el gran giorno.
El paron benefico el gaveva da dar a uno de lori la tanto agognata libertà, al più meritevole e fidato. El gera arivà presto chela matina e el se trovava arente a le guardie, vestito in modo impecabile come sempre. El osservava i omeni che ghe lanciava ociade imploranti, sperando de esser scelti.
Alla fine el so sguardo el xe cascà su un ragazzo giovane, biondo e minuto, co'l viso angelico.
Tuti quanti i ga capìo che la scelta la gera stata fata e i sguardi carichi de odio i se ga fermà sul prediletto del paron e signor de la nave. Girava dele strane voci sul ragazzo, cose che gera megio no divulgar, segreti che doveva restar ne l'ombra, chiusi in uno scrigno a doppia mandata se no se voleva rischiar la pele.
El paron el se ga avvicinà al giovane e ghe ga tocà la spala. El gera el segnale: le guardie ghe ga tolto subito l'anello dal colo che lo imprigionava al so posto, donandoghe finalmente la libertà.
A quel punto Andrea, uno dei rematori più anziani, no el ga resistio e el ga scominzià a criàr e a sbragiàr: tocava a elo esser liberà! El gera elo el più devoto vogatore de la flotta navale e quindi tocava a elo, no a quel novellino imberbe. El ga fato apena in tempo a veder el calcio del fusil de la guardia che ghe se avvicinava al viso e po' el buio.

Le prime luci del giorno sfilavano tra le fessure de le imposte che el commissario Vianello ghe teneva sempre un po' socà. El profumo del mar al matin jera na sensazion inebriante, un incanto che no se stufava mai e ogni volta el godea pieno come se fusse la prima. Era na de le robe che el apreziava de più de Venezia e che el ghe dava na spinta a sopportar el so lavuro, le incombenze e la malvagià contro la quale el dovea lottar spesso e volentieri. La sirena de un pescherecio che stava lasciando el porto ghe arriva fin là dal Canal Grande, e Andrea se rende conto che el vive in uno dei posti più belli del mondo. Quela note però, ghe aveva fato un incubo e ancora ghe jera la fronte imperlà de sudor. Ghe sta là steso nel letto a guardar un punto de soffito, cercando de metter a fuoco un ricordo. La sera prima ghe aveva partecipà a un convegno che parlava del significado dei cognomi più comun e antichi de Venezia. El xe venù fora che el so cognome, Vianello, che ghe veniva direttamente dal periodo de gli schiavi, rappresentava el momento quando uno schiavo el ghe vien liberà e l'anelo che el ghe portava al collo, el lo toglieva. Via anelo, appunto. Solo adesso se rendeva conto, ma parecchie volte ghe paréa veramente de sentir sto anelo e so peso, proprio là dove el se capitava de pasar le man, a la base del collo. Ghe spalanca le imposte e se mete sul terazin par prender el caffè, come el fa solitamente. Ghe piaseva godersi el mar e da quel punto Venezia jera proprio uno spetacolo. Ghe avea la fortuna de stargar in un palazo otocentesco che gòdeva de una vista invidiàbil. "Uno dei piccoli privilegi del mio lavoro," se disse portando la tazetin ale labre e aspirando l'aroma. La Città se stava mettendo in moto col so brusiar de vaporeti, motoscafi e gòndole e i turisti più mattinieri ghe jera già, desiderosi de goderla per ben. All'orizonte se intravedeva anca la prima nave da croziera in vicinanza. Vianello ze partio. El commissariato jera a pochi centi metri de casa soa e sto jera na comodità che el permeteva de magnarse el traje. E poi, se ghe fusse stai problemi, no i avrebe esitai a contatarlo. Quando el xe rivà in uficio, ghe altri iera già al lavoro. Jera na bela squadra che el lo spalejava in ogni ocasione e Vianello jera orgoglioso de lori, e poi Marco Boscolo e Alessandro Trevisan iera coetani soi e li considerava come soa famia. Era el solo no sposà, anche se andava verso i cincanta e spesso le mogli de i colegi el lo invitava a pranzo e lu no se lo fece ripetar dui volte. I risi e bisi e el bacalà mantecà el lo gaava letteralmente fora de testa, e no ci avrebe rinuncià per gnente al mondo. Prima de metarse a la scrivanza par ocuparse de le solite carte, se informò: "Allora tosi, che ghe xe de belo sta matina?" "Ci aspettan al Ponte de Rialto, commissario. Pare che un matto scatenà sia salta' giù, dando con el muso su un taxi de aqua, asandoghe le penne," rispose Boscolo. "Ottimo inizio de setimana, dunque," esclamò Vianello mentre se riprendeva la giacca e rifaceva la strada indrìo. El motoscafo el gera parchegià proprio là davanti e in un bater d'ocio la pattuglia gera già sul posto. L'ambulanza gera appena rivada e i curiosi se gera messi in fila su la riva. La scena che se presenta davanti ai lori oci, anche se cruenta, sembrava anca buffa: el cadavero de un giovane el ga sfondà el lunotto del barcon e se intravedeva le gambe fora, mentre el corpo el xe stà dentro.
El dòtor stava già facendo i rilevamenti del caso mentre a riva un uomo de mezza età, agitatissimo, cérchava de spiegar l'accadùo ai colegi che li gh'avea precedùi. Avanzarono a fadìa tra i curiosi, fin che rivàr al condutor del taxi, el qual spiegò lor de essersi visto arrivare de colpo sto giovane e de no aver potù far gnente par evitarlo. Avea cérchà de metter la retromarcia ma no g'era servio e l'impato g'era stà fatale. Intanto, i infermieri lo convinsero a prender un sedativo par calmarlo. Un po' più in là, g'era un grupeto de ragazzi disperai che piangeva quel che dovea esser probabilmente el cadavero del so amico. Iera giovani, tuti ventenni. Boscolo g'avea provà a interrogarli, ma senza successo perchè iera de nazionalità tedesca. El commissario Vianello se rivoltò al colega: "Trevisan, chiama subito un interprete e convocha'li appena posibile che vojo sentirli par sentir cosa ghe sano del ragazzo. E gia' che ci sìamo, fèmo'gli subito anca l'alcol-test". "Pensa che siano reduci da na serata de bagordi, commissario?" rispose l'altro mentro cérca un numero nel cellulare. "Propenderei par el sì, ma xe ancora presto par dirlo". El dòtor legale confermò la morte per sfondamento de la scatoła cranica e autorizò el trasporto del povereto. Piano piano anca i curiosi cominciaro a ndar via, e Vianello, scotendo la testa, constatò che anca quel giorno la soa curiosità, spesso macabra, g'era stà sodisfata. Se g'era fato l'ora de pranzo e el g'avea un apuntamento con un ristorador so amico che ghe g'avea preparà un piato de sardine da lecar i baffi, ma dopo quella vista el so stomaco el g'era chiuso, così decise de aspetar i ragazzi in commissariato. Intanto el motoscafo co Trevisan e Boscolo el jera partìo senza de lu: lor i gh'avea na famia che i stava aspetando par magnar insieme. Quelche volta ghe pesava viver da solo, ma el commissario Vianello cérca de butar via queli bruti pensieri, anche se risultava sempre più difficile. Spesso se ritrovava a guardar le orde de ragazze che invaeva la soa città fantasiando su le lori vite. Le prime cote, magari el matrimoni, e dopo le vedeva giovani femene alle prese co i fioi, gioie e dolori. Quel lo intristiva un po', voleva dir che el tempo el stava passando e anche se ghe jera ancora apetente e le donne el lo guardava con interesse, i primi cavii bianchi iera el segno che l'età la se avanzava, e no ghe jera più tempo par le smancerie o i sogni. Nel tardo pomeriggio comincò l'interrogatorio de ragazzi. Tuti ghe teneva la testa bassa e nessun parlava. Iera evidente che iera ancora scossi. Incalzai dalle domande del commissario amissero de aver passà na note de bagordi, ma senza esagerar. I avea bevi un po', ma come l'alcoltest g'avea confermà, iera apena de sopra de la quantità consentida e comunque no g'era sta tale da spiegar un gesto così smodà come quello fatto dal lori compagno. Confermaro che el lori amico el ga scavalca' la balaustra del ponte all'improvviso, tirandose de sotto senza che i gavessero impiedìo. Forse no se jera nemmeno accorto de l'imbarcazion che stava sovragiungendo, e comunque el g'era tardi par far qualcosa. Ogni tanto confabulavo tra de lori, guardando in giro, par no far sentir dal interprete. Ghe jera un ateggiamento sospetto da parte lori, perchè par i investigatori pareva che i avessero qualche cosa da spiar. Vianello i congedò e el caso pareva avviar a na chiusura rapida.

Una ciucca presa mal e na mattana che ghe costa la vita a un giovane lontano dal so paese. I genitori lo garessero rivisto dentro una bara. "Forse - pensò tra sé e sé el Commissario - anche per sto che no gò voluto dei fioi". Interrogaro anca el condutor del taxi, ma più che confermar che quel ragazzo ghe sia volà addosso all'improvviso, no pol far. Ghe tornaro indrio la patente nautica, in fondo la primavera la stava sul porton e no podese permetter de perder una stagion. El consolato tedesco el stava s'ativando par rimpiatrar i ragazzi e la salma prima possìbile, no ghe serveva tira' fora le indagini, visto che paréva tuto molto ciaro.

Luca Fantin

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Erri De Luca Erri De Luca. Nato a Napoli nel 1950, ha scritto narrativa, teatro, traduzioni, poesia. Il nome, Erri, è la versione italiana di Harry, il nome dello zio. Il suo primo romanzo, “Non ora, non qui”, è stato pubblicato in Italia nel 1989. I suoi libri sono stati tradotti in oltre 30 lingue. Autodidatta in inglese, francese, swahili, russo, yiddish e ebraico antico, ha tradotto con metodo letterale alcune parti dell’Antico Testamento. Vive nella campagna romana dove ha piantato e continua a piantare alberi. Il suo ultimo libro è "A grandezza naturale", edito da Feltrinelli.
Maurizio de Giovanni Maurizio de Giovanni (Napoli, 1958) ha raggiunto la fama con i romanzi che hanno come protagonista il commissario Ricciardi, attivo nella Napoli degli anni Trenta. Su questo personaggio si incentrano Il senso del dolore, La condanna del sangue, Il posto di ognuno, Il giorno dei morti, Per mano mia, Vipera (Premio Viareggio, Premio Camaiore), In fondo al tuo cuore, Anime di vetro, Serenata senza nome, Rondini d'inverno, Il purgatorio dell'angelo e Il pianto dell'alba (tutti pubblicati da Einaudi Stile Libero).
Lisa Ginzburg Lisa Ginzburg, figlia di Carlo Ginzburg e Anna Rossi-Doria, si è laureata in Filosofia presso la Sapienza di Roma e perfezionata alla Normale di Pisa. Nipote d'arte, tra i suoi lavori come traduttrice emerge L'imperatore Giuliano e l'arte della scrittura di Alexandre Kojève, e Pene d'amor perdute di William Shakespeare. Ha collaborato a giornali e riviste quali "Il Messaggero" e "Domus". Ha curato, con Cesare Garboli È difficile parlare di sé, conversazione a più voci condotta da Marino Sinibaldi. Il suo ultimo libro è Cara pace ed è tra i 12 finalisti del Premio Strega 2021.
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